Søg
  • Revivision

Digital bogføring: Tilskudsvoucher på 25.000 kr. til privat rådgivning



Vil du gerne spare tid på bogføring og relaterede opgaver? Tid du kan bruge på at få nye

kunder, udvikle dine produkter og få ideer til nye services. Så kan du nu ansøge om tilskud på 25.000 kr. til en privat rådgiver, som kan hjælpe dig med at implementere digital bogføring i din virksomhed.


Hvem er tilskuddet målrettet?

Tilskuddet er for dig som vil i gang med at omstille din virksomhed til digital bogføring og effektivisere relaterede opgaver som fx budgetopfølgning og lagerhåndtering. Det kan være, at du opbevarer dine regnskabsbilag i fysiske mapper eller registrerer virksomheds køb og salg i excel-ark. Det kan også være, du har et forældet digitalt bogføringssystem og har brug for et nyt til at til skabe overblik i virksomhedens økonomi.



Hvad er digital bogføring?

Med et digitalt bogføringsprogram kan du digitalisere virksomhedens håndtering af fakturaer, bilag og andet materiale til regnskabet. Målet med dette tilskud på 25.000 kr. er at du får implementeret et digitalt bogføringssystem. Denne omstilling kan spare dig både tid og penge - netop fordi at digital bogføring er hurtigere og mere effektivt end traditionel bogføring. Samtidig giver det dig et styringsværkstøj til brug i din hverdag, fx kan du bedre holde øje med om dine kunder betaler til tiden.

Hvad indgår i rådgivningsforløbet?



Puljen er åben for ansøgning

Download skabelon til forberedelse af ansøgning

smvdigital react ansøgningsskabelon Digital bogføring 2022H1 v4
.docx
Download DOCX • 118KB


Hvad indgår i rådgivningsforløbet


Sammen med en rådgiver afdækker I:

  1. Behov: få gennemgået din bogføringsrutine

  2. Potentiale: få gennemgået hvordan bogføring og andre processer kan integreres med et digitalt bogføringssystem, fx budget, lager, webshop, løn eller projektstyring.

  3. Mulige løsninger: bliv præsenteret for mindst to digitale løsninger med udgangspunkt i dit behov og potentialet, som er blevet afdækket.

  4. Implementering: vælg en løsning og få hjælp til at implementere systemet og bruge det i virksomheden.


Læs hvad det kræver for at kunne søge tilskud på kr. 25.000


Tildelingskriterier

  • Dansk CVR-nummer

  • 2-49 ansatte (årsværk) på ansøgningstidspunktet

  • En omsætning på maksimalt 50 mio. euro og/eller en balance på maksimum 43 mio. euro


Definition af "digital bogføring"

Et digitalt bogføringssystem understøtter:

  • Oprettelse og forsendelse af salgsfakturaer

  • Kontere modtagne fakturaer automatisk

  • Bankafstemning


Praktisk information

Tilskuddet til digital bogføring kan søges og køres sideløbende med andre SMV:Digitals tilbud.

Der kan kun gives ét tilsagn pr. virksomhed vedrørende digital bogføring


Inden du ansøger, kan det være en god idé at orientere sig i de formelle krav til ansøgere i SMV:Digital. Få mere information omkring ansøgningskrav, ansøgningsproces eller få svar på de mest stillede spørgsmål her.